Catwoman's Agenda

15.09.2009., utorak

Transcendentalna meditacija



Posebna zahvala : blogerici @ slatka paprika kiss , bez čije samoinicijativne srdačne sretan ponude za pomoć u snalaženju blogerskim tehnikalijama i stručne prerade grafikona u linkove thumbup, ovaj napis ne bi bio dovoljno argumentiran. yes


Posebna isprika : svim čitateljima zbog duljine napisa zijev ... razmišljala sam ga razlomiti na par dijelova, no - činilo mi se da nema smisla gubiti kontiuitet i stjecati neki dojam bez potpunijeg uvida ... zato - samo preskočite ono što vam nije bitno wave ili sve cerek ...


Transcendentalna meditacija ( TM ) je jednostavna, laka, prirodna, mentalna tehnika koja omogućuje iskustvo finijih razina procesa mišljenja, transcendiranje ( transcendere, lat. = prekoračiti ) mišljenja i ostvarenje stanja najmanjeg uznemirenja svijesti. Na taj način ono omogućava temeljito opuštanje i počinak dublji nego u najdubljem snu. Rezultat takva počinka je neutralizacija stresa i napetosti, povećanje kreativosti, inteligencije i stabilnosti.

Blagodati holističkog djelovanja vježbe TM obuhvaćaju sva područja života pojedinca i društva. Preko 400 neovisnih znanstvenih istraživanja objektivno potvrđuju subjektivno iskustvo poboljšanja kvalitete življenja praktikanata tehnike TM. Tehnika se vježba sva puta dnevno po 15-20 minuta. Da bismo je naučili, nije potrebna bilo kakva promjena u načinu života, ponašanju, vjerovanju itd. Lako se uči, tako da je i djeca od 4 godine mogu naučiti i primjenjivati.

Tu mentalnu tehniku na Zapad je donio Mahrishi Mahesh Yogi, a kako je u Americi studirao fiziku, spojio je dva naizgled nespojiva područja: drevno vedsko znanje ( koje je prema UNESCO-u kulturno naslijeđe cijelog čovječanstva ) i najnovija otkrića kvantne fizike. Naime, najrenomiraniji suvremeni stručnjaci tog znanstvenog područja dokučili su da je u osnovi svih prirodnih zakona i polja energije - jedinstveno polje ili nama znana svijest, a jedino sredstvo kojim se tamo može doći nisu nikakvi ubrzivači čestica (jer nije moguće postići tako visoke energije za "proboj" u tako suptilno, duboko područje), već naš jedinstven, još uvijek „mističan“ i neistražen mozak.

EEG pokazuje da u vrijeme vježbe (meditacije) dolazi do velikog usklađivanja moždanih valova, a ako se prakticira napredna tehnika, to usklađenje iznosi 80-90% (što znači da je to ujedno i postotak aktiviranog kapaciteta mozga). Neka istraživanja pokazuju na porast inteligencije praktikanata nakon 2 godine redovite vježbe (10-20 min 2x dnevno) za 5-25 jedinica QI.

tm4



Djelovanje TM je sveobuhvatno i nije ograničeno samo na neke vidove osobe ili društva. Dobrobiti od ove vježba mogu se podijeliti u nekoliko područja :

Duh : bolje pamćenje, povećana sposobnost koncentracije , sveobuhvatan rast stvaralačke kombinatorike, te razvoj kreativnosti i drugih mentalnih sposobnosti. Ne samo razum, već i osjećajna strana osobnosti napreduje razvojem srdačnosti, tolerancije i ljubavi.

Tijelo : otklanjanje živčane napetosti, stalne pospanosti, umora i zlovolje. S tim je povezano poboljšanje i ozdravljenje kod raznih psihosomatskih bolesti, kao npr. bolesti srca i krvotoka, želučanih smetnji, dijabetesa itd.

Ponašanje: način na koji se ljudi međusobno ponašaju prirodan je izraz onoga kako se osjećaju. Razvojem jasnoće mišljenja, dobrog zdravlja i unutarnje sreće pomoću vježbe TM, prirodno se razvija sposobnost davanja, srdačanosti, ljubavi, tolerancije i razumijevanja. Rezultat su harmoničniji i ispunjeniji odnosi u osobnim i profesionalnim interakcijama.

Okolina: sveoubuhvatna istraživanja pokazala su da, kada pojednici zajednički vježbaju TM i TM-sidhi program ( napredna tehnika ) , nastaje učinak koherencije koji nije koristan samo praktikantima, već se širi kroz čitavo društvo. Taj fenomen, zvan Maharishijev učinak, neutralizira nakupljene stresove i negativnosti u kolektivnoj svijesti, te oživljava njene pozitivne tendencije. Povećana koherencija kolektivne svijesti rezultira u poboljšanju narušenog kolektivnog zdravlja čiji se simptomi protežu od kriminala i onečišćenja okoline, do nacionalnih i internacionalnih sukoba.

Što se tiče poboljšanja zdravlja, o tome najbolje svjedoči kako najveća nizozemska tvrtka za zdravstvno osiguravanje ( Het Silveren Kruiz ) daje popust praktikantima TM 30%, iako istraživanja opravdavaju 50% -no smanjenje. A što se tiče unosa energije i poticanja kreativnosti, neke japanske tvrtke su uvele TM kao dio poslovne politike poticanja zaposlenika na kvalitetnije djelovanje.

Evo nekih sasvim konkretnih podataka:

Izvješće objavljeno u vodećem znanstvenom časopisu u SAD „Psychosomatic Medicine“( krajem 80-tih godina prošlog stoljeća ) pokazuje da su osobe koje prakticiraju TM puno zdravije od prosjeka. Ovo istraživanje pokazalo je da skupina od 2000 praktikanata TM koristi upola manje zdravstvenih usluga od kontrolne skupine. U studiji 17 glavnih područja zdravlja istraživnje potvrđuje ranije nalaze da TM pomaže u prevenciji bolesti. Između ostalog utvrđeno je 87% smanjivanje bolesti srca, 55% smanjivanje tumora svih vrsta, 30% smanjivanje svih infekcionih bolesti. Praktikani TM 44% manje posjećuju liječnika i 53% manje koriste bolničko liječenje. Kod dugogodišnjih praktikanata to smanjivanje je i veće, te iznosi 74% smanjenja odlaska liječniku, te 69% umanjeno bolničko liječenje.

Nešto starije studije potvrđuju da TM dovodi do sniženja povišenog krvnog tlaka ( Psychosomatic Medicine, 1975), smanjenja razine kolesterola ( Journal of Human Stresss, 1979) i smanjenja uporabe alkohola i cigareta ( American Journal of Psychiatry, 1975 ).

U Hrvatskoj je obavljeno nekoliko preliminarnih istraživanja i objavljeno nekoliko radova o rezultatima vježbe TM. Tako je na savjetovanju u Puli 1981. prezentirano izvješće o „ Mogućnostima programa TM u prevenciji, liječenju i rehabilitaciji ovisnosti od droga, alkohola i cigareta “, te „ Mogućnosti prevencije psihosomatskih oboljenja metodom psihofozičke relaksacije tehnikom TM “.

Dr. Snježana Miškov je krajem 1992. obranila disertaciju pod naslovom „ Enodogeni evocirani potencijal u praktikanata TM-a.“ Istraživanje je provedeno na Odjelu klinike za neurologiju, psihijatriju, alkoholizam i druge ovisnosti, kliničke bolnice „ Sestre milosrdnice “ u Zagrebu. Zaključak: „ Ispitivanje je pokazalo da proces TM-a djeluje na poboljšanje kognitivnih sposobnosti u osoba koje ga primjenjuju “.

Poboljšanja su nađena i u brojnim psihološkim faktorima, kao što su smanjenje anksioznosti, depresije, nervoze, agresije, neurotičnosti te povećanje samouvjerenosti i ljubaznosti.

Naravno, postoje i mnoge druge uspješne metode opuštanja i razne meditacije ( probala sam dosta toga ), no ova je jedna od rijetkih čija je učinkovitost toliko znanstveno istražena i dokazana ( više od 550 istraživanja u više od 39 zemalja svijeta na preko 160 sveučilišta, medicinskih ustanova i laboratorija ) , podučavaju je kvalificirani učitelji, koji ujedno i provjeravaju kako svaki praktikant ponaosob meditira, što je za početnika od iznimne važnosti kao povratna informacija i sigurnost da pravilno provodi praksu.


Dio znanstvenih radova može se naći u pubilikaciji: Scientific Research on Transcendental Meditation: Collected Papers, Volume I, edited by D.W. Orme-Johnson, Ph.D., and J.T Farow, Ph.D., (Livingstonn Manor, N.Y., MERU Press: 1977). Ovaj prvi, od pet svezaka, sadrži 104 originalna izvješća o istraživanjima TM i TM sidhi programa na 727 strana. Svesci 6 i 7 su u pripremi ( vjerojatno do sada već objavljeni, op.).



TM za svijest i obrazovanje
.

Obrazovanje se danas usmjerava na znanje – davanje obavijesti učeniku /studentu i njihovo razumijevanje za uspjeh u životu. Uspjeh obrazovanje može se mjeriti stanjem u društvu. Svi problemi društva poslijedica su manjka odgovarajućeg obrazovanja.

Ono što obrazovnju treba, da bi bilo učinkovito u razvitku unutarnjeg potencijala učenika /studenta ( znalca ), jest da proširi , a ne samo da puni posudu znanja. Obrazovanje također treba razviti u studentu sposobnost vođenja uspješnog osobnog života, a istodobno podržavati interese svih ostalih članova društva.

Razvitak viših stanja svijesti jest ključ za razvitak latentnog genija u svakom studentu. Najjednostavnije, najtiše stanje ljudske svijesti u temelju procesa mišljenja je izvor sveg stvaralašva i inteligencije.



Znanstvena istraživanja


Rezultat redovitog iskustva transcendentalne svijesti je procavat unutrašnjeg genija studenta. Više od 550 znanstvenih istraživanja na ljudima koji vježbaju TM pokazalo je širok spektar dobrobiti koje uključuju:

Povećanje sređenosti djelovanja mozga
Povećanje inteligencije i stvaralaštva
Bolje pamćenje i sposobnost učenja
Poboljšanje ispitnih rezultata
Sređenije mišljenje i šire razumijevanje
Veću zrelost

U praktičnom smislu to znači da studenti lakše i brže uče i shvaćaju. Oni uživaju u učenju, te imaju bolji motiv za studij. U učionici je manje stresa, a školska okolina je skladnija i poticajnija za obrazovanje.

tm3



Naravni zakon, potvrđen suvremenom znanošću, otvara put potpunom znanju


Transcendentalna meditacija potječe iz drevne vedske tradicije znanja, koja prepoznaje transcendentalnu svijest kao najosnovne polje naravnog zakona koji podržava red i napredak u kreaciji. Za razliku od ljudskog društva, priroda savršeno upravlja univerzumom. Od najvećih galaksija do najsitnijih organizama, svaki dio prirode je u savršenom međusobnom skladu. Naravni zakon ( cjelokupnost zakona prirode ) potiče sav život u evolutivnom smjeru.

Problemi u životu pojedinca i društva su poslijedica kršenja naravnog zakona. Ako bi obrazovanje školovalo studenta da misli i djeluje spontano u skladu s naravnim zakonom, rezultat bi bio svijet bez problema. sretan

Najnaprednije teorije fizike našle su jednistveno polje svih zakona prirode, izvor sve tvari i energije u temelju svih različitih oblika i pojava u kreaciji. Fizičari su zaključili da je jedinstveno polje polje svijesti. Transcendentalna meditacija je tehnika koja svakom pojedincu otvara pristup do jednistvenog polja i do beskonačnog potencijala organizirajuće sile prirode.

Otkriće jedinstvenog polja premostilo je provaliju između drevnog i suvremenog razumijevanja krajnje zbilje. Objektivni pristup suvremene znanosti zbližio se sa subjektivnim pristupom vedske znanosti.

Uz iskustvo jedinstvenog polja putem TM i razumijevanje putem vedske znanosti da su sve grane znanja tek različiti načini njegove vlastite inteligencije, student/ učenik počinje se osjećati blizak sa svime. Taj rast samopouzdanja i samodovoljnosti stvara uravnoteženu i integriranu ličnost.

Stvaralački genij učenika / studenta cvjeta, kako se njegova svijest poistovjećuje potpuno s jedinstvenim poljem. Njegove misli su spontano pravilne, ne čini pogreške, njegovo ponašanje je spontano evolutivno; on raste kao idealan član zajednice – sposoban ispuniti svoje vlastite potrebe i istodobno doprinijeti ispunjenju potreba zajednice.

Pristupačnost tehnologije jedinstvenog polja putem TM znači da svaki učenik i student može razviti puni stvaralački potencijal i uživati potporu prirode u svom životu.

tm2



TM: sedam koraka učenja


Tehnika transcendentalne meditacije uči se vrlo lako i brzo, a podučavaju je kvalificirani učitelji. Proces učenja, tečaj tehnikeTM, obuhvaća sedam sastanaka u šest uzastopnih dana. Jednom naučena, tehnika TM vježba se samostalno uz, prema potrebi, povremenu provjeru, a može se praktcirati zajedno s ostalima upućenim u tu tehniku, čime vježba dobiva na dubini i intenzitetu, proporcionalno broju sudionika programa.

1. Uvodno predavanje: Vizija mogućnosti pomoću programa TM ( 90 minuta )
2. Pripremno predavanje: Mehanizam i izvor tehnike TM ( 90 minuta )
3. Osobni razgovor s kvalificiranim učiteljem programa TM ( 10 minuta )
4. Osobna instrukcija: Učenje tehnike ( 60 minuta)
5. Ocjena i potvrda iskustva : Potvrda pravilnosti vježbe ( 90 minuta )
6. Ocjena i potvrda iskustva: Razumijevanje mehanizma stabilizacije blagodati tehnike TM ( 90 minuta )
7. Ocjena i potvrda iskustva: Razumijevanje mehanizma razvoja viših stanja svijesti pomoću tehnike TM ( 90 minuta )

Uvodno i pripremno predavanje su slobodni, dakle besplatni, a ako se zainteresirate i odlučite na daljnje korake, trebate uplatiti neki novčani iznos. Trenutno ne raspolažem informacijom koliko to sada točno iznosi, sjećam se da nije bilo jeftino. ( Većina uplaćenog novca ide u svjetski, zatim nacionalni savez, a najmanji dio ostaje učitelju.) Moguća je obročna otplata, a postoje i popusti za osobe mlađe od 18 godina, te obiteljski popust. Osobno mogu reći da mi je ta, kao i ostale investicije vezane za naprednu tehniku neutralizaciju stresa, najbolje uložen novac u životu ikada. To znanje ne može se zaboraviti, nitko vam ga ne može niti ukrasti ili oštetiti.

Korisno je i važno znati da čak i prestankom redovite prakse ove vježbe ne dolazi do pada dostignutog nivoa, ali, naravno, nema niti daljnjeg napredovanja. Može doći i do manjih degradacija u smislu povratka nervoze, neraspoloženja ili simptoma koji su nas i prije prakse TM-a mučili, pa se tijekom prakse povukli, jer nove stresne okolnosti čine svoje ( ako taj stres ne uklanjamo redovito), no dosegnuta širina svijesti i sposobnost shvaćanja ostaju. Jasno, šteta je u nešto investirati, a onda ne koristiti redovito dobrobiti svog ulaganja.

Uvodno predavanje obično se planira četvrtkom predvečer, kako bi u petak u isto vrijeme ljudi poslušali pripremno predavanje, te donijeli odluku. Nakon toga ostaju oko desetak minuta poslije predavanja s učiteljem nasamo, zbog davanja osnovnih podataka, kako bi učitelj mogao planirati raspored za osobne instrukcije. One se obično održavaju subotom u termin zakazan dogovorom, a ocjene i potvrde iskustva nedjeljom, ponedjeljkom i utorkom u ubičajenom predvečernjem terminu ili prema tome kako većini odgovara. Ocjena iskustva dolazi od polaznika tečaja, dakle, nitko ne ocjenjuje njih, već oni iznose svoja iskustva vezana za praksu TM i svoje mišljenje o njima.



- 22:55 - Mijau / frrr / khhh ... (21) - tac-trac - hop!

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

< rujan, 2009 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        

Srpanj 2016 (1)
Srpanj 2015 (1)
Lipanj 2015 (1)
Svibanj 2015 (1)
Travanj 2015 (2)
Ožujak 2015 (6)
Veljača 2015 (2)
Prosinac 2014 (3)
Studeni 2014 (3)
Rujan 2014 (1)
Kolovoz 2014 (1)
Lipanj 2014 (2)
Svibanj 2014 (2)
Travanj 2014 (2)
Veljača 2014 (1)
Siječanj 2014 (3)
Prosinac 2013 (3)
Studeni 2013 (1)
Srpanj 2013 (1)
Svibanj 2013 (2)
Travanj 2013 (1)
Veljača 2013 (1)
Siječanj 2013 (1)
Prosinac 2012 (1)
Svibanj 2012 (1)
Travanj 2012 (2)
Veljača 2012 (3)
Siječanj 2012 (4)
Prosinac 2011 (2)
Listopad 2011 (1)
Lipanj 2011 (4)
Svibanj 2011 (2)
Travanj 2011 (5)
Ožujak 2011 (1)
Studeni 2010 (1)
Listopad 2010 (2)
Rujan 2010 (3)
Kolovoz 2010 (2)
Srpanj 2010 (1)
Lipanj 2010 (2)
Svibanj 2010 (1)
Travanj 2010 (1)
Veljača 2010 (5)
Siječanj 2010 (5)
Prosinac 2009 (4)
Studeni 2009 (3)
Listopad 2009 (3)
Rujan 2009 (6)

Opis bloga

Linkovi